%0 Journal Article %T شناسایی و رتبه‌بندی عوامل تاثیرگذار بر توسعه صنعت مبلمان آماده نصب در ایران %J مجله صنایع چوب و کاغذ ایران %I انجمن علوم و صنایع چوب و کاغذ ایران %Z 2008-9066 %A امیدی, حسین %A غفرانی, محمد %A ضیائی, محسن %A محبی, نعمت الله %D 2016 %\ 06/01/2016 %V 7 %N 1 %P 13-32 %! شناسایی و رتبه‌بندی عوامل تاثیرگذار بر توسعه صنعت مبلمان آماده نصب در ایران %K : مبلمان آماده نصب %K توسعه %K فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) %K شاخص و زیرشاخص %K رتبه‌بندی %R %X صنعت مبلمان آماده نصب تا‌کنون، به گونه‌ای که در سطح دنیا مطرح است، مورد توجه دست اندرکاران و سرمایه‌گذاران صنعت مبلمان کشور قرار نگرفته است. در حالی‌که با رشد و توسعه این صنعت می‌توان به مزیت‌های فراوان رقابتی دست یافت. با عنایت به این مسئله، هدف از این تحقیق، معرفی بازار بالقوه صنعت مبلمان پیش‌ساخته و همچنین تعیین و رتبه‌بندی شاخص‌های مؤثر بر توسعه این صنعت در کشور می‌باشد. برای این منظور پس از بررسی‌ها و مطالعات اولیه و مصاحبه با تنی چند از صاحبان صنایع مبلمان و کارشناسان مرتبط، 42 شاخص کلیدی شناسایی و در 5 گروه کلی اقتصادی، مدیریتی، بازاریابی و فروش، فنی- تکنولوژیک و زیربنایی تقسیم شدند. سپس سلسله مراتب این شاخص‌ها طرح و درجه اهمیت هر یک از آنها طبق اصول فرایند تحلیل سلسله مراتبی توسط نرم‌افزار اکسپرت چویس تعیین گردید. نتایج نشان می‌دهد شاخص‌های مدیریتی و بازاریابی و فروش در سطح اصلی و همچنین زیرشاخص‌های نوآوری در بازاریابی، نوآوری در طراحی، مدیریت عملیات، مدیریت لجستیک، نوآوری در مواد اولیه و ارتقاء محصول در سطوح بعدی سلسله مراتب، به‌ترتیب دارای بالاترین اولویت‌ها برای توسعه صنعت مبلمان پیش‌ساخته در کشور محسوب می‌شوند. %U https://www.ijwp.ir/article_12855_461918a08f7cb88dfe73933312887a46.pdf