TY - JOUR ID - 254569 TI - ارائه الگوی بازاریابی استراتژیک در صنعت مبلمان مبتنی بر طرح پژوهش آمیخته اکتشافی JO - مجله صنایع چوب و کاغذ ایران JA - IJWP LA - fa SN - 2008-9066 AU - میرجعفری کنجانی, سید‌‌احسان AU - مظفری, محمد مهدی AU - عابدی, حسین AU - عسکری, فرید AD - دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر گروه علوم انسانی و مدیریت AD - دانشیار گروه مدیریت دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین، ایران AD - استادیار گروه مدیریت موسسه اموزش عالی کار واحد قزوین، ایران AD - استادیار گروه اقتصاد و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 13 IS - 2 SP - 171 EP - 186 KW - بازاریابی استراتژیک KW - عملکرد بازاریابی KW - صنعت مبلمان KW - رویکرد آمیخته   DO - N2 - مبلمان آمیزه‌ای از هنر و فرهنگ و نمادی از رفاه برای خانواده‌های ایرانی است و شرکت‌های فعال در این صنعت رقابتی نیازمند الگویی فراگیر و بلندمدت برای بقا در بازار هستند. در این مطالعه به ارائه الگوی بازاریابی استراتژیک در صنعت مبلمان پرداخته‌شده است. مطالعه حاضر ازنظر هدف یک مطالعه کاربردی-توسعه‌ای است و از منظر روش و بازه زمانی گردآوری داده‌ها، یک پژوهش پیمایشی مقطعی است. برای گردآوری داده‌ها از مصاحبه نیمه ساختاریافته و پرسشنامه طیف لیکرت استفاده شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ بررسی گردید. همچنین برای اعتبارسنجی پرسشنامه از روایی همگرا بهره گرفته شد. جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی شامل خبرگان صنعت مبلمان است. نمونه‌گیری بخش کیفی با روش هدفمند و تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. جامعه آماری در بخش کمی نیز شامل مدیران و کارشناسان صنعت مبلمان کشور است. با استفاده از روش اندازه اثر کوهن، 140 نفر به‌عنوان نمونه محاسبه شده است. برای نمونه‌گیری از روش نمونه‌گیری تصادفی استفاده گردید. جهت تحلیل داده‌ها در بخش کیفی به روش نظریه‌پردازی داده بنیاد به شناسایی شاخص‌های الگوی بازاریابی استراتژیک مبادرت ورزیده شد. برای اعتبارسنجی و ارائه الگوی نهایی از روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد. بر اساس نتایج تحلیل کیفی 6 مقوله اصلی، 18 مقوله فرعی و 102 شاخص پایه شناسایی شد. بر اساس الگوی پارادایمی پژوهش مشخص گردید نیروهای رقابتی شرایط علی را تشکیل می‌دهند. بازاریابی استراتژیک پدیده محوری است. تحقیقات بازاریابی شرایط زمینه‌ای را فراهم می‌آورند و مسئولیت اجتماعی شرکت نیز شرایط مداخله‌گر می‌باشد. استراتژی بازاریابی عامل راهبردی است که در نهایت به پیامدهای عملکردی بازاریابی مانند سهم بازار، مدیریت بازار و ارتقای فروش منجر می‌شود. UR - https://www.ijwp.ir/article_254569.html L1 - https://www.ijwp.ir/article_254569_a8a1b6294b790e238fbc1e4e8ef58303.pdf ER -